Extragerea memoriei fiscale si a cardului micro SD se poate realiza in urmatoarele situatii:
-Cand societatea devine platitoare de TVA sau cand societatea platitoare de TVA devine neplatitoare pe parcursul functionarii casei de marcat. (in cazul caselor de marcat Datecs)
-Cand aparatul de marcat fiscal se trece de pe o societate pe alta sau se vinde catre alta societate.
Cand societatea intra in procesul de lichidare,dizolvare,radiere.
-Cand casa de marcat nu se mai foloseste si se caseaza.
Utilizatorul aparatului de marcat fiscal are obligatia sa arhiveze memoria fiscala,cardul micro SD si jurnalul electronic transmis de catre tehnician in format electronic pe o perioada de 10 ani.
Pentru extragerea memoriei fiscale si a cardulu SD utilizatorul aparatului trebuie sa prezinte tehnicianului cartea de interventie, declaratia de instalare, certificatul NUI dupa care s-a fiscalizat casa si aparatul de marcat functional.
Tehnicianul casei de marcat va completa un proces verbal pentru extragerea memoriei fiscale si il va inmana utilizatorului acesta avand obligatia sa completeze si sa trimita la ANAF prin portalul eguvernare declaratia 4105 cu procesul verbal atasat .
In situatia in care utilizatorul nu mai foloseste casa de marcat si chiar daca s-au extras memoria fiscala si cardul micro SD, acesta are in continuare obligatia sa trimita in fiecare luna la ANAF declaratia 4109 pentru neutilizarea aparatului de marcat.